Kurser och anmälan

© Copyright 2015 - Yogaplan

Köpingsvägen 40

Västerås

0730-26 00 71

VÅREN 2020

8/1 - 30/6


VECKOSCHEMA GRUPPASS

MÅNDAG

17.30 - 18.40

GONGYOGA mjuk

TISDAG

10.30 - 11.40

MEDIYOGA mjuk

ONSDAG

17.30 - 18.40

19.00 - 20.10

GONGYOGA medel

MEDIYOGA mjuk

TORSDAG

10.30 - 11.40

17.00 - 18.10

MEDIYOGA mjuk

MEDIYOGA mjuk

FREDAG

HUR GÖR JAG?


Ta kontakt för att boka in ditt första tillfälle på ett av passen i schemat. Därefter bokar du in dig för nästa tillfälle eller flera veckor framåt.

Du kan också prova drop-in, men då finns det alltid en risk att du inte får plats. Kolla gärna innan via sms eller maila.

Med det här systemet har du möjlighet att gå en hel termin och inte bara ett visst antal gånger. Du har har också möjlighet att gå på mer än ett pass i veckan eller ta igen missade pass. Har du oregelbundna arbetstider kan du alternera mellan olika tider för att få ihop din träning.


*GONG-YOGA - mjuk och medel


Består av ett kort och skönt pass med enkla yogaövningar som passar de allra flesta. Under den längre avslappningen på ca 20 min efter passet "badas" du i tonerna och vibrationerna från gongen. Inga förkunskaper krävs.

Mjuk = övningar som i huvudsak kan utföras i sittande och därför också på stol, vid behov.

Medel = övningar där du får använda mer av kroppen som i liggande och stående. Oavsett mjuk eller medel är yogan en lugn form där de allra flesta kan delta.

YOGAMIX

Dessa pass är mer fysiska och med övningar ur bl a hathayogan. Här får du använda hela kroppen på många olika sätt och i flera olika positioner.
Andning och meditation är självklart med som en viktig del i passet.


Att tänka på!


  • All träning sker på eget ansvar!
  • Använd bekväma kläder.
  • Kom i god tid så passet kan börja på utsatt tid.
  • Skor behövs ej, vi tränar barfota.
  • Undvik att äta för nära inpå passet.
  • Var varsam med kroppen vid olika tillstånd, t.ex. vid

skada, graviditet eller menstruation.

  • Utför aldrig yoga under påverkan av alhohol eller droger.
  • Om du tar någon medicin, konsultera din läkare om

kombination med mediyoga.

  • När vi yogar tillsammans i yogasalen blir lukten och luften

bättre om alla är rena från början. Undvik starka parfymer

och dofter. Tänk även på de som har allergi mot husdjur.

Vi är många som använder samma mattor.

  • Yogaträning är en process som tar tid - låt den göra det!
  • Lämna din inre kritiska röst utanför salen och tillåt dig att

tycka om dig själv precis som du är!


*YOGA FÖR KVINNANS HORMONSYSTEM


Har du någon obalans i ditt hormonsystem? Här kommer i höst en kurs på fyra tillfällen som kan hjälpa dig att komma tillrätta med det. Hormonyogan är en form av Mediyoga där man med kraftfulla yogiska tekniker riktar in sig på äggstockar, sköldkörtel, hypofys och binjurar för att revitalisera hormonproduktionen. Yogan rekommenderas till alla friska kvinnor och till kvinnor med PMS, PCOS, infertilitet, inkontinens, symptom under klimakteriet och även för de som har obalans i sköldkörteln. Kvinnor som tagit sig igenom klimakteriet har stor glädje av den här yogaformen där de har möjlighet att fortsätta känna sig unga och vitala. Yogan vitaliserar och balanserar hormonsystemet och är dessutom stressreducerande.

Bättre sex! Yogan stärker bäckenbottenmuskler och hjälper mot inkontinens, ger en bättre upplevelse av sex och förebygger också framfall.
Hormonyogan rekommenderas inte till kvinnor med hormonell bröstcancer eller till gravida.

”Du kan förlora något som du har, men inte något som du är.”

Eckhart Tolle